Markovity Radmila: Amikor fejjel megy falnak az ember



Lángoló vér lüktetett ereimben,
agresszív ragadozó nem lett belőlem,
ilyenkor gondolkodó  fékek csikorogtak
valahol bent, nem téphettem le fejemről
a menyasszonyi fátylat…kellett volna…
nem téphettem cafatokra  a részegest,
nem téphettem apróra a szadistát,
önmagam útjáról új ösvényre léptem,
könnycseppek áztattak útszéli lóherét,
bokrok leveleit a szél sem mozdíthatta,
de a fák lombjai tűző naptól hűvöst adtak,
halk zenével taktusra lépkedtem, mégis
vállamról a legszebben búgó galambot
elkergettem, ismét új ösvény, új világ,
a fájdalom megtalált, puskából lőtt rám,
jobban kínzott, mint  inkvizítor az eretneket.

Ma már csak egy kis séta,
ami semmit sem ér,
pezseghet, lángolhat a vérem,
agresszív ragadozó eltűnt belőlem,
csak az inkvizítor, mint az árnyékom
nem hagy el, árgus szemekkel figyel.


4 megjegyzés :

  1. Nehéz lehetett ennyire ambivalens érzésekkel élni, ami adatott, kedves Mila. Ámde jó, hogy minden indulat, keserűség és fájdalom sorokba foglalható, ad valami "levezető" átélést...

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm, kedves Francis megértő szavaidat. Azt hiszem, az egész életem benne van ebben a versben :(

    Szeretettel: Mila

    VálaszTörlés
  3. Van, amikor a megkezdett úton nem lett volna szabad tovább menni, hanem visszafordulni, és elrohanni. Átérzem versed, magam is megéltem... :)

    VálaszTörlés
  4. Akkor megértesz, drága Ildikó
    Szeretettel : Mila

    VálaszTörlés