Tóth Sarolta: Orvosi kísérletek



Olvasol a gondolataimban,
kitalálod, hogy agyamban mi van,
látod szememben a hazugságot,
fülembe kiáltod igazságod.

Nyitott könyv vagyok számodra,
pszichológiai munka.
Orvosi hozzáértéssel
játszol velem - macska az egérrel.
Kísérleti nyulad vagyok,
tiltakozni - jaj - nem tudok.

Állatkísérletek haszna
új gyógyszerek nagy kamatra.
Megmentenek embereket,
de csak, akiket érdemes.
Öregeket nem gyógyítják,
szerveiket sem fogadják,
állat helyett alkalmasak,
kísérleti alanyoknak.

Donor sajnos nem lehetek,
minden fontos szervem beteg.
Rossz emléket nem feledek,
ami jó volt, a szeretet.
Amíg tartott, boldog voltam,
most, hogy elmúlt, kivonultam
társas kapcsolataimból,
száműzlek téged is agyamból.
Ne kísérletezz velem tovább,
fedje a múltamat homály.


4 megjegyzés :

  1. Az egészség romlásával, a szeretet fogytával a megkeseredés lett úrrá a betegen. A rossz tapasztalatok végletes megállapításokra is hangolják. Az viszont nem lehet kétséges, minden bajunk, kórisménk, ha figyelembe veszik - tetszik nekünk vagy sem -: gyarapítója az orvosi tudásnak. Versed e gondolatokra késztetett, kedves Sarolta. @-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazad van,de a mai viszonyok között kevés a kutató orvos, anyagi feltételek, és az öregeken már nem érdemes kísérletezni - sajnos öregeken már nem érdemes segíteni, szenvedni kell akár sokáig, ha magadon nem segítesz.

      Törlés
  2. Lehet egy olyan értelme is a versnek - a lélekgyógyászhoz vagy egyéb orvoshoz szólás mellett -, legalábbis én egy ilyet is véltem felfedezni, hogy egy (potenciális) társ - aki nyilván a sokadik jelölt (lehet már) - közeledésére reagál így a lírai én. A kísérleti alany rájön, hogy kísérletben szerepel, vagyis talán erről dilemmázik, és inkább a leggyakoribb döntésre jut: elzárkózik. A - mondjuk így - tapasztalt, sokat megért lélek hangja ez, jó "megoldásnak" tartom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, tapasztalatok állnak mögöttem. Panaszkodni nem érdemes és nem is szabad,mert terhes hallgatni annak, aki még egészséges.
      El kell vonulni, és sírni csak akkor, ha senki sem hallja, senki sem látja.

      Törlés